Práce z domova

Práce z domova – jak na perfektní home office?

Práce z domova se stává čím dál více populární a vyhledávaná. Také zaměstnavatelé začínají chápat, jaký je to benefit pro kreativitu a produktivitu svých zaměstnanců, přidávají tedy home office do čím dál více profesí.

Velká volnost s sebou nese také velkou disciplínu, je tedy důležité si v pohodlí domova zajistit místo, které bude vhodné a příjemné na práci, nebude ničím rušeno a vybaveno vším potřebným.

Výběr správného místa

Ideální je samostatná místnost, vyhrazená jako kancelář. Ne každý ale může obětovat celou místnost, takže zůstává pracovní kout nebo plocha. Není vhodné takové místo mít v ložnici nebo někde, kde především odpočíváte nebo trávíte volný čas.

Osvětlení

S umístěním musíme také myslet na dostatek slunečního světla, které je pro práci rozhodně lepší než umělé světlo lamp a zářivek, které spolu s prací za počítačem není ideální pro péči o Váš zrak.

Pracovní stůl

Dle vlastních potřeb, většinou s velkou pracovní plochou, možnou výsuvnou plochou pro klávesnici počítače, šuplíky a poličky, aby dostatečně zastřešily všechny potřebné materiály. Vše by také mělo být po ruce, pokud využíváte tiskárnu, kabely, disky, sluchátka, na vše by mělo být vyhrazeno místo právě v pracovním prostoru. Odbíháním do jiných místností ztrácíte nejen čas, ale i koncentraci.

Zainvestovat se vyplatí do kvalitní polohovatelné židle s opěrkou pro ruce a krk. Při dlouhé práci za počítačem je třeba dbát na záda a krk, setrvat v ideální poloze není vždy jednoduché, proto je dobré si pomoci právě tímto kusem nábytku.

Doplňky

Jak si zpříjemnit pracovní prostředí už je čistě individuální věc, fantazii se meze nekladou, ovšem je třeba dát si pozor na hranici mezi zpříjemněním a rozptylem.

Je dobré stanovit si také pracovní dobu a přestávky na relaxaci, ovšem nikdo Vás hlídat nebude, ve vaší kanceláři jste šéfem jen a pouze Vy!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *